Belga Queen

Van bar tot bord: zo optimaliseert Trivec de workflow van Belga Queen
Als eigenaar van verschillende horecazaken weet Nemo Luycks precies wat telt: een vlotte service, duidelijke communicatie en controle over je cijfers. In zijn prestigieuze zaak Belga Queen in hartje Brussel draait alles om beleving. En dat begint achter de schermen, in de keuken en aan de bar.
Pal in het centrum van Brussel ligt het stijlvolle restaurant Belga Queen. Het iconische 18de-eeuwse pand deed vroeger dienst als bank en beschikt zelfs nog over een kluizenzaal. “We hebben twee keukens en verschillende bars. Dankzij Trivec en Kitchen Connect werken die allemaal perfect samen”, zegt ondernemer Nemo Luycks.
“Met meer dan 200 couverts in het hoofdrestaurant én een cocktailbar, zeevruchtenbar en privéruimte in de oude bankkluizen is het cruciaal om het overzicht te kunnen bewaren. Door de integratie van Trivec en de keukenschermen van Kitchen Connect krijgt iedereen – van chef tot ober – altijd realtime inzichten.”
Geen chaos, maar controle
Papieren bonnen? Die zijn verleden tijd. “We werken met handige keukenschermen”, vertelt Nemo. “Daarop zie je exact wat wanneer moet klaarstaan. Zo kun je gerechten uit verschillende keukens tegelijk laten serveren. Oesters uit de zeevruchtenbar en een tournedos uit de warme keuken? Of een dame blanche en cappuccino? Ze komen gewoon netjes samen aan tafel.”
Ook aan de bar is er rust. “We gebruiken Trivec Go als kassasysteem in de bar. Dat werkt intuïtief en biedt op elk ogenblik een duidelijk overzicht. Onze obers nemen bestellingen op met 6 Trivec Handy’s. Zo worden orders efficiënt naar de juiste keuken gestuurd en moeten zaalmedewerkers minder op en af lopen”, legt Nemo uit. “In de verschillende keukens zien de chefs wat er wanneer nodig is op de keukenschermen van Kitchen Connect met software van QSR Automations. Dat brengt structuur en rust tijdens een drukke service. Voor mij is dit de ideale combinatie: de kassasystemen van Trivec met de slimme schermen van Kitchen Connect. Bovendien hebben we ook gekozen voor een integratie met een cash box.”
This one? https://www.trivec.be/producten/integraties/glory/
Data maken het verschil
Wat Nemo vooral waardeert? De data die uit de Trivec kassasystemen rollen. “We analyseren per gerecht de bereidingstijd. Zeker tijdens de lunch, als mensen maar een uur hebben, is snelheid ontzettend belangrijk. Ik kan nu perfect zien of het te lang duurt om een specifiek gerecht te bereiden. Hangt dat van het gerecht af? Dan bied ik het ’s middags niet meer aan. Hangt dat van een specifieke chef af? Dan kan ik ook gericht bijsturen. Het systeem geeft me inzicht én controle.”
Ook in zijn andere horecazaken – Nomad in Antwerpen, The View in Mechelen, De Compagnie in Ekeren, Heyhoeveke in Zoersel en Vintro in Wijnegem – werkt Nemo al jarenlang met Trivec. “Jaren geleden werkte ik zelf als kelner. Ik kende het systeem dus al. Het werkt intuïtief, is flexibel én groeit mee met je zaak.”
Alles begint met samenwerking
De installatie verliep vlot. “Samen met de chef-kok heb ik een specifieke flow uitgewerkt. Daarna hebben we met Trivec aan tafel gezeten om te sparren. Dat was een meerwaarde. Je merkt dat ze écht meedenken en flexibel zijn”, gaat Nemo verder. “In de toekomst verwacht ik dat AI nog meer geïmplementeerd wordt in het systeem. Zo krijg ik wellicht nóg meer grip op marges en verkoopcijfers.”
Wil je ook een betere communicatie tussen zaal en keuken en meer grip op je data? Ontdek wat Trivec voor jouw horecazaak kan betekenen.
Neem contact op
Wanneer je je gegevens hebt ingevuld, zal één van onze experts contact met je opnemen om je meer te vertellen over onze producten en ze te demonstreren.