PERSBERICHT Juni 2025

Caspeco neemt Trivec over en wordt zo Europa’s grootste techplatform voor horecazaken

Door deze krachtenbundeling bedienen de bedrijven samen zo’n 6.500 verschillende horecazaken in Scandinavië, Frankrijk, België en Nederland. Daarmee schakelen ze een versnelling hoger in de ambitie om horecamanagementsystemen te voorzien voor heel Europa. In het licht van de overname neemt Mattias Laurentz Johansson de rol van CEO op zich. Hij zal de fusie leiden en verdere groei stimuleren.

Uppsala, 3 juni 2025 – De Scandinavische reus in horecatechnologie, Caspeco, zet een volgende stap met de overname van Trivec: een verdeler van o.a. kassasystemen met een sterke aanwezigheid in Zweden, Frankrijk, België en Nederland.

De deal kadert binnen Caspeco’s strategische visie om Europa’s meest allround en klantgerichte horecamanagementsysteem te bieden. Vandaag ondersteunt Caspeco Scandinavische horecazaken met een centraal platform waarmee uitbaters hun werking kunnen stroomlijnen en hun winst een boost krijgt.

“Dit is de logische volgende stap voor beide bedrijven”, zegt Thomas Bill Revland, directeur van Caspeco en vertegenwoordiger van meerderheidsaandeelhouder Monterro. “We delen dezelfde toewijding aan lokale expertise, uitmuntende service en de horecasector als geheel. Samen kunnen we meer investeren, sneller innoveren en onze klanten beter bedienen – op meer markten dan ooit tevoren. Met Mattias Laurentz Johansson als onze nieuwe CEO, varen we een koers naar succes op de lange termijn. Hij heeft de internationale ervaring en het palmares dat we nodig hebben. Deze

stappen zijn cruciaal voor onze langetermijnstrategie om te groeien, te evolueren en dé partner voor horecazaken in Europa te worden.”

“Ik kijk ernaar uit om het voortouw te nemen in het nieuwe, grotere Caspeco dat zich nu ontwikkelt. Het bedrijf heeft een sterke basis, voor en door horeca-uitbaters gemaakt. Samen met onze nieuwe collega’s van Trivec tillen we de horeca-industrie naar een hoger niveau. Zo zullen we de markt van horecasystemen nog verder veroveren in de komende jaren”, zegt Mattias, die vanaf augustus CEO wordt.

De overname vult het klantenbestand van Caspeco aan met meer dan 4.000 extra horecazaken, verruimt de geografische reikwijdte met Frankrijk, België en Nederland, en verstevigt de operationele basis in de bestaande Scandinavische markten.

De organisaties zullen stapsgewijs in elkaar overvloeien zonder onmiddellijke veranderingen in klantenrelaties of -ondersteuning.

De groep zal voortaan onder het merk Caspeco verdergaan. Klanten van Trivec blijven genieten van de lokale service en krijgen toegang tot een breder aanbod van horecamanagementsystemen waaronder personeelsbeheer, gegevensanalyse, online reserveringen en bestellingen – gebundeld in één SaaS-platform.

De transactie wordt naar verwachting begin juni afgerond.

Caspeco

Caspeco is een toonaangevende partner voor de horecasector. Met een volledig managementsysteem verbeteren we de werking en de klantervaring voor meer dan 2.500 horecazaken in Scandinavië. Caspeco maakt het mogelijk om service van topkwaliteit te bieden – of het nu gaat om reserveringen, online bestellingen, speciale aanbiedingen of aankopen op locatie. We ontzorgen ook op het vlak van alle personeelsgerelateerde aspecten: roosterplanning, tijdregistratie en loonadministratie. Alle gegevens worden gecentraliseerd in een krachtige en intuïtieve analysetool, zodat onze klanten nieuwe kansen kunnen ontdekken om hun winst te vergroten. Eenvoudig en slim – voor buurtbistro’s, grote franchiseformules en alles daartussenin. Caspeco zorgt voor het noodzakelijke, zodat onze klanten zich kunnen richten op wat echt telt: hun gasten een onvergetelijke ervaring bieden.

Trivec

Trivec is een vooraanstaande leverancier van kassasystemen voor restaurants, bars, nachtclubs en hotels. Dankzij slimme integraties en een uitgebreid partnernetwerk, creëren we efficiënte en naadloze oplossingen voor horecazaken. We bieden gebruiksvriendelijke en betrouwbare kassasystemen en mobiele oplossingen, afgestemd op de behoeften van iedere klant – van vaste en mobiele kassa’s tot drankbeheersystemen en QR-bestellingen via Trivec Order & Pay. Onze alles-in-éénoplossing, Trivec HandyPay, maakt het mogelijk om te bestellen en te betalen met één apparaat. Zo kun je eenvoudig de omzet verhogen en nieuwe verkoopplekken creëren binnen je zaak. Trivec is opgericht in 1993 en bedient vandaag meer dan 4.500 klanten in Europa, met kantoren in Zweden, Noorwegen, Denemarken, België en Frankrijk.