Digitalisering horeca

De toekomst van de restaurantservice

Soepele digitalisering voor de horeca

Het hart van een restaurant draait nog altijd om heerlijk eten, een goede bediening en een fijne sfeer, maar de jongste generatie klanten heeft ook nieuwe verwachtingen. Zij zien technologie als het middelpunt van hun levensstijl en geven net zoveel voorkeur aan gemak, gepersonaliseerde service en snelheid als aan lekker eten. Zij hoeven jouw menu van de dag niet te horen – ze willen dat je dat menu aan hen aanpast.

Je hiereen aanpassen kan simpel zijn, bijvoorbeeld door ze met hun smartphone te laten reserveren, of wat complexer, bijvoorbeeld door je gasten gepersonaliseerde suggesties te geven en ze volledig digitaal te laten bestellen en betalen. Technologische ontwikkelingen hebben nieuwe manieren gecreëerd om met je klanten in verbinding te staan, van dataverzameling tot digitale tools.

Welke digitale aanpassingen je uiteindelijk kiest, hangt af van je type restaurant en van welke opportuniteiten jij en je klanten het meest profiteren. Maar één ding is zeker: digitalisering brengt een wereld aan mogelijke voordelen met zich mee.

De toekomst van de restaurantservice

Whitepaper image

Chapter 1

QR code for restaurant

Zodra ze plaatsnemen kunnen je gasten hun smartphone gebruiken om zonder hulp van de bediening het menu te bekijken. Zo heeft je personeel meer tijd voor andere zaken.

Chapter 2

Digitale menukaart

Met een geïntegreerd bestelsysteem en een digitaal menu kunnen gasten hun bestelling direct plaatsen en ervoor betalen. Een digitaal menu kan je zaak ondersteunen en voor meer inkomsten zorgen. Bovendien beperk je zo het risico op bestelfouten.

Chapter 3

Vlotte betalingen voor horeca

Weldoordachte logistieke betaalflows in je restaurant kunnen tot meer verkoop leiden, houden je gasten langer in het restaurant en geven ze een positieve algemene indruk.

Chapter 4

Marketing restaurant

Of je nu een restaurant, hotel of café runt, dankzij restaurantplatformen, sociale netwerken en mobiele applicaties zijn er nieuwe manieren waarop jij met je klanten kunt communiceren – zelfs nog voordat ze ook maar een voet in je zaak hebben gezet. Met behulp van User Generated Content (UGC), wat inhoudt dat je gasten posts creëren over je zaak, krijg je meer publiciteit.

Chapter 5

Dark kitchen

Een snelgroeiende trend tegenwoordig zijn de zogenaamde dark kitchens – ook wel spookkeukens, virtuele keuken, virtual kitchens, cloud kitchens of bezorgrestaurants genoemd – waarbij het digitale aspect voorop staat en de zaak samenwerkt met een bezorgdienst.

QR codes for restaurant

Met een digitaal menu dat gebruikmaakt van QR-codes heb je niet langer nood aan papieren exemplaren. Zodra ze plaatsnemen kunnen je gasten hun smartphone gebruiken om zonder hulp van de bediening het menu te bekijken. Dankzij de QR-bestellingen heeft je personeel meer tijd voor andere zaken. Je kunt onlinebestellingen gebruiken als aanvulling op de bestaande processen in je restaurant of als volledig nieuw systeem.
Dit is de toekomst en wij weten uit ervaring dat je klanten het fijn zullen vinden om in realtime online te bestellen en betalen. Kassasysteembetalingen met creditcard worden zo nog gemakkelijker en veiliger.

Het digitale menu op je website is een belangrijke salestool. Je digitale menu gemakkelijk beschikbaar en gebruiksvriendelijk maken is een belangrijk onderdeel van het proces – net zo belangrijk als een goed papieren menu. Een digitaal menu op je website kan je helpen om hoger in de zoeklijsten van Google en andere zoekmachines te verschijnen. Ben je benieuwd hoe je hoger in de lijst komt te staan en hoe dat algoritme werkt? Lees hier ons artikel.

Vlotte betalingen voor horeca

Wij weten hoe belangrijk het is om de verkoop in je restaurant zo eenvoudig mogelijk te maken.

Om een vlekkeloze bestel- en betaalstroom in je restaurant te hebben is het wellicht de moeite waard om de kijken waar de kassasystemen zich bevinden. En ook hoe de gasten- en personeelsstromen precies lopen. Waar zitten de eventuele knelpunten? Waar kruist het personeel elkaar? Waar bestellen de gasten liefst hun drankje als ze dat niet bij de bar doen? Met zulke vragen bepaal je waar de echte verkooppunten zich bevinden en hoeveel betaalterminals je nodig hebt.

We staan graag voor je klaar met advies en hulp bij het plaatsen van je kassasystemen.

Marketing restaurant

Sociale media staan bol van de User Generated Content (UGC). Dit is content die jouw gasten via hun eigen kanalen creëren. Om UGC voor je aan het werk te zetten moet je ervoor zorgen dat je gasten betrokken worden, momenten uit je restaurant gaan delen en je zaak en hun vrienden taggen.
Door bijzondere momenten te creëren, zoals events, wedstrijden en allerlei soorten verrassingen, zet je de juiste toon voor je marketing. Zulke momenten kunnen op de gevoelige plaat worden vastgelegd en worden UGC in de vorm van foto’s en video’s. Denk maar aan een fotogeniek dessert, een kleurrijke cocktail, of een prijs die elke avond wordt uitgereikt aan de bezoeker met het leukste funny fact. Creëer een sfeer die de moeite waard is om te delen. Lees meer over UGC en hoe jij het in je voordeel kunt gebruiken.

Dark kitchen

Of je nu een volledig nieuwe zaak wilt opstarten of je bestaande restaurant wilt uitbreiden, een dark kitchen vormt een geweldige opportuniteit. Dankzij bezorgdiensten en bezorgapps als Takeaway.com en Uber Eats word je niet beperkt door de muren van je restaurant en kun je gemakkelijk nieuwe concepten uitproberen. Online kunnen dezelfde keuken en medewerkers totaal andere gerechten en concepten bedenken zonder grote veranderingen te moeten doorvoeren. En omdat alles digitaal verloopt, zijn de mogelijkheden eindeloos.

Neem contact op

Wanneer je je gegevens hebt ingevuld, zal één van onze experts contact met je opnemen om je meer te vertellen over onze producten en ze te demonstreren.